torsdag 22 januari 2009

Hej allihopa!
I går va ÄNTLIGEN Sandra här hos mig en stund, det va så mysigt att få träffa henne och blattra bort lite! :-D Sen har jag varit på möte på Malinas dagis, hon går på Waldorf ja och Wilmer med. Men detta handlade om 6 åringen och skolan, för det är ju inte självklar att man vill välja skolan bara för att man har barnen på dagis. Och jag har nog tyvärr på ett sätt, bestämt mig för Hästaryd skolan, även om det tar emot (är ett stort fan av Waldorf!) men Malina säger att hon så gärna vill gå där.....kan nog ha lite med att skolan ligger granne med oss eller tvärs över i a f. Och allt blir ju så mycket enklare då, hon kan gå själv :-D vi "slipper köra". Så jag har redan pratat med rektorn på hästaryd, som satt upp henne där. Men likt * va jag tvungen att gå på mötet, varför gör jag så mot mig själv?? ;-) jaja men beslutet kvarstår! Hon ska gå här. Inget fel på Waldorf alls, men så blir det japp! ("försöker övertyga mig själv" ;-))

På tal om något annat.... jag blir så förbannad och så satans ledsen (ursäkta) lipade i morse när jag läste tidningen. STACKARS STACKARS LOLLO! kom hit här så ska jag ta hand om dig och gömma dig om det är vad som krävs, så känns det! Jag ger inte ett jävla skit för migrationsverket i detta fall. De ser INTE till barnens bästa. Försök påstå något annat!!
Jag menar hon har bott i Sverige sedan hon föddes, sverige är hennes hem, hur kan det inte? Hon vet inget annat. Skicka "hem" och skicka "hem" hon ÄR hemma!! åhhh blir så frustrerad, coh dessutom ska hon till ett land där hennes pappa befinner sig som har misshandlat henne och det finns inget skydd för henne där som här. Idag skulle utvisningen ägt rum, men Lollo är försvunnen.....tror jag det! Flickstackarn är ju livrädd!! Hoppas hon har det bra i alla fall.
LÅT LOLLO STANNA! och låt det bli sista ordet.

3 kommentarer:

  1. JAAAAAAAAAAAAA!! det funkar!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vill träffa dig Liz :)
    Kanske kan ta en kvällspromenad nästa vecka?
    Lite kondition blandat med nöje:D
    Puss & Kram

    SvaraRadera