torsdag 15 januari 2009

På bättringsvägen?

ja det får vi hoppas!! Wilmer fick typ magsjuka på magsjuka i morse då han kräkte tre gånger igen!!? Och fick inte behlla något han stoppade i sig, då kände jag....nu räcker det!! Och ringde samariten, fick en tid kl.13. Men sen efter spyorna så lekte han och va relativt pigg, så pigg har han inte varit på hela veckan....så det hjälpte bara att ringa dr. :-) men vi åkte dit ändå, och uttorkad trodde de inte han va i alla fall, men Wilmer fick lite skrikattacker därinne när han klämde på magen och kollade örat o lite så....och ja givetvis fick han inte ha just DET "prydnadsfartyget" han ville ha, så han va upprörd lille Wilmer. Fick gå ut med han i väntrummet tills han tystnat så vi kunde prata....men det varade inte så längde, men i alla fall så kom dr med en remiss i handen till röntgen?!? Han trodde typ det va ngt med tarmarna. Jag trodde mer på att han börjar bli sig själv!
;-) Så vi traskade dit...men väl på vägen va han tyst och fortsatte med det, så jag trodde inte det va någon fara på taket, så då va jag tvungen att gå tillbaka till läkaren och säga att vi inte röntgade (inte bra med onödig strålning för de små) så vi traskade tillbaka och väntade....igen! Så efter två(!) timmar va vi på väg hem igen med ordination vätska, blåbär och nypon soppa. Och nu så är han pigg dock gnällig men leker och dricker för fulla muggar! :-) Så äntligen kanske han kan bli bra! Och så hoppas jag att alla ni därute slipper uppleva den hemskaste kräksjuka som någonsin drabbats oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar