söndag 11 januari 2009

Historien om Malina

Tänkte jag skulle dela med mig av hur namnet Malina kom till, för det är ju inte så vanligt som ni kanske relekterat över?
Kim han jobbade ett litet tag på SFI för barn- svenska för invandrare och detta då under tiden jag väntade Malina. Vi hade lite svårt att komma på ett riktigt bra flicknamn (ja för jag va rätt säker på att det bodde en liten tjej därinne!)
Så en dag va det en polsk flicka som berättade om sin familj. Flickan nämnde sin mamma vid namn, och Kim frågade "sa du Malina?" varpå flickan började skratta lite... nej så kan man ju inte heta!! Och så började hon rita på tavlan.... ett litet hallon, det betyder ju hallon! Hon hade sagt Halina som tydigen är ett vanligt namn i Polen. Men vi tyckte det va ett fint namn som skulle fungerar och så blev det. Malina- vårt lilla hallon! <3 tänk vad ett missförstånd i rätt mening kan göra!
Så varje år när hon fyller år så gör farmor Mimmi en alldeles egen Malinatårta till henne! :-)

1 kommentar:

  1. Nu tycker jag Malina är ännu finare än vad jag tyckte innan. :D

    SvaraRadera