söndag 4 januari 2009

ut med julen! In med friskhet!

Då har julen gjort sitt i vårt hem! Plockat ner alla julsaker och julgran....det sistnämda va dock lättare sagt än gjort när lille Wilmer fick va med och bestämma....jag plockade ner kulorna och han bara : "OPPE, OPPE" och hängde upp de lite provosoriskt igen. :-) men sen tog Kim med han till ishallen, några kompisar skulle dit. Nej Wilmer ska inte åka några skridskor, han får nöja sig med att titta på de andra.

När jag kom hem i morse låg en mycket varm Malina i sängen....39,8 slutade tempen på! stackarn...det är så jobbigt när barnen är sjuka, mammahjärtat i mig blir så orolig. Riktigt förkyld har hon blivit. Nyser som en galning va 10:e sekund typ. Hon är nerbäddad i soffan framför tv:n (inte för att hon brukar va det annars då ;-)) säger till mig efter nysning på nysning. : "Mamma jag är riktigt förkyld"! "Mamma hör du va förkyld jag är"? Jo jag hör det gumman... åhh gumman min, får hoppas du blir frisk snart så vi kan åka lite pulka, sen är det ju företagarnas årliga julfest på tisdag, vi brukar gå dit med Anna o co. Hoppas på friskt tills dess. Mirinda är ju med febrig än. Ja dessa tider.
Nä får fortsätta med städeriet nu när jag är Wilmerfri. ;-)
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar