fredag 16 januari 2009

trippen, ditten och datten

Så nu har vi varit ute och luftat oss...blev en liten tripp på staden där vi handlade ett par vantar till Kim (han har klagat på kalla händer i månader nu, så nu kanske han kan va tyst om det ett tag ;-)) och jag köpte en mössa till mig (han har även klagat på att jag alltid snor hans, och glömmer på jobbet o så inte så smart kanske ;-)) så då kunde vi åka till lekplatsen en stund i alla fall utan att förfrysa, men kallt va den ändå så när Malina inte kände sina händer längre så åkte vi hemåt! Och nu ska jag snart infinna mig på jobbet, ska nog inom affären och ha något gott först....sugen, Ovanlig? nope!
Sen blir jag SÅ förbannad men mest ledsen, varje år kommer det ett brev till pappa från vägverket om ett fordon han ägde för tusen år sen typ! Den är såld men tydligen har inget ägarbyte trätt in....till saken hör att pappa lever inte längre *saknar* han gick bort hastigt i lunginflammation -04 så det är ju ändå ett tag sen, men likt förbannat kommer det brevet hit här (han bodde hos oss ett år innan han gick bort) och jag har pratat med dom, men det hjälper ju inte. Det är en räkning på 43kr!! Det står adresserat till han o allt, känns lika jobbigt varje gång det kommer, man blir ju så ledsen... Och det närmar sig vad som skulle varit hans födelsedag me...60 år skulle han fyllt i morgon den 17/1. Saknaden är så stor så stor! *Om du ändå hade funnits här med oss* kära pappa... Mamma finns ju inte heller med oss, hon gick oxå bort hastigt vid 49 års ålder -03 då jag va gravid med Malina i 6:e månaden så tungt så tungt. Ja man har tunga sorger att bära i sitt hjärta och leva med. Det går inte en dag utan att jag tänker på mina älskade föräldrar! Detta va en lång historia som jag gjorde kort, mycket finns att säga men det är alltid lika jobbigt, och jag känner att inte ens orden finns där för mig just nu.....
Ha en bra helg!

2 kommentarer:

  1. Det är hemskt!
    Men du är en stark person Lizette.
    Och inte minst en underbar människa, som sprider omtanke till alla som behöver den :)
    Puss, Kram

    SvaraRadera
  2. Ååååh gumman <3 Vill ge dig en stoooor kram! Tänker på dig!

    Kramar om <3

    SvaraRadera